Pozornost - obtížné ji získat

03.07.2010 16:44

Büchsell ve svých „Zážitcích z bohoslužby,“ říká, „Byl jsem překvapen, když jsem zjistil, že po několik nedělí nějaký venkovan, kterého jsem tam nikdy předtím neviděl, nyní pravidelně chodil do kostela, ale tím nejnezakrytějším způsobem se usídlil a usnul ihned, co se usadil, a chrápal tak nahlas, že ho bylo možno slyšet i během zpěvu. Chlapec, s nímž jsem často mluvil a který měl otevřený, veselý výraz tváře měl ve zvyku sednout si nedaleko od tohoto spáče, takže jsem ho požádal, aby si sednul přímo za něj a čas od času do něj dloubnul, aby ho probudil. Nejprve to chlapec odmítnul dělat, ale příslib groše ho přiměl vyhovět. Během celé bohoslužby jsem mohl vidět zápas vedený mezi malým společníkem a jeho klimbavým sousedem a svým letmým pohledem jsem chlapce povzbuzoval, aby pokračoval v procesu buzení. Následující neděli přišel ten venkovan znovu a stejně tak ten chlapec, jehož jsem prosil, aby pokračoval ve své dobré službě jako předtím, ale on ucouvl. Když jsem se jej snažil znovu uplatit grošem, řekl mi, že ten rolník mu už dal dva, aby nebyl vyrušován.“

      Dělejme, co chceme, abychom zajali pozornost našich posluchačů, a zjistíme, že to není snadný úkol. Našimi ilustracemi a vtipy můžeme udělat to stejné co jedním grošem k zajištění si sluchu, ale svět, tělo a ďábel s jejich starostmi, radovánkami a rozptylováním bude vždy nabízet dva groše oproti našemu jednomu. Ale skrze Boží milost získáme den a dobudeme nejen samotný sluch ale i srdce.

Zpět

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Vytvořte si webové stránky zdarma!Webnode